محمود اسكندر "News"  محمود اسكندر "News"
random

آخر الأخبار

random
recent
جاري التحميل ...

ياسمين عز:"طبق السلطة اللى فيه الطماطماية المؤثنة مع الخيار المذكر بيعمل نكد فى البيت وخناقة مع زوجك الفرعون(دايما يارب سالم غانم) "

 



قالت الإعلامية ياسمين عز ، عبر برنامجها "كلام الناس" “الطماطماية المؤثنة مع الخيار المذكر لأ.. يعني إيه الكلام ده وليه بقى؟.. دي دراسة هنحكي في موضوع الدراسة ده.. ده بيعمل نكد في البيت وخناقة بسبب طبق السلطة العشوائي ده اللي بتعمليه.. طماطم وخيار سالب وموجب تخلطيهم في بعض انتي حرة.. حد يقولي طيب مفرد خيار خياراية مؤثنة أهي.. لأ أنا آسفة.. المعجم مفيهوش خياراية فيه هذا خيار.. وهذه طماطم.. روحي للجمع تعرفي أصل الكلمة نحو راجعي لو عايزة تراجعي ورايا.. هذا رجل مفرد.. هؤلاء رجال جمع مذكر سالم.. دايمًا يارب سالم غانم فرعونا الصغير الكبير”.

“وتابعت: “هذه امرأة مفرد.. تجمعها مفيش.. جمع مفيش.. تخيل المعجم ما قدرش يجمعها هتقدر عليها انت يا أبو كف رقيق وصغير.. لأ مش هتقدر.. طيب نرجع للسلطة.. السلطة مفيدة ما أقدرش أحرمك منها فإيه مكونات طبق السلطة؟ مكونات طبق السلطة هذا خيار.. حطي.. هذا فلفل.. حطي.. هذا بصل.. حطي.. هذا بقدونس.. حطي.. هذه كزبرة.. غلط مؤنثة تروحي طبق الطماطم الطبق المؤنث.. يقعدوا يرغوا مع بعض يحكوا مع بعض الفلفل عمل إيه في الشطة.. عادي جدًا”.

#برنامج كلام الناس

#ياسمين عز

# نصائح ياسمين عز

#أخبار ياسمين عز



عن الكاتب

Scandarnews

التعليقات


للاشتراك في موقعنا اضغط هنا

جميع الحقوق محفوظة

محمود اسكندر "News"